Isnin, 13 Disember 2010

CINA ? Har har :D


Ta cha Howw ? Ni how maa ? Caw xiao caw caw piauu  pow pow pow! bom bom ? hahaha . Tak paham ? Aku pon . Ngeeheee . Aku ade cerita yang bagi aku lawak , tak tau lah bagi korang lawak ke tak . And fyi , aku tak buat lawak dan jangan sesekali menyangka aku buat lawak coz aku tak pandai buat lawak dan aku juga bukan pelawak macam pelawakpelawak yang berbakat buat lawak dalam ceritacerita lawak oke ? Cube kire berapa banyak perkataan 'lawak' aku dah tulis ? Tu je untuk entry kali nie , Bye . Hahaha !

Har , takde lah , maenmaen jeh :D Macam nie , aku tak tau la celah mana pada fizikal , mental , rohani dan jasmani aku nie yang buat aku nampak macam apek ( cina ) . Haiyaaa , sula manyak kali loh olang cakap cina sama gua . Haha , mungkin mata aku yang sepet nie ( sepet ker ? ) atau kulit aku yang coklat terang ni ( coklat lah sangat ) atau mungkin bibir aku yang tebal ni menampakkan aku macam cina ( yang nie tak masuk , haha ) .

Benda nie dah banyak kali lah jadi kat aku . Start dari orang cina nak tanye jalan coz die sesat ,
' cing cong cing cong cer err BUKIT INDAH ? ' ...  orang nak promote barang kat Ampang Point
 ' Shiaw shiaw SIR , Wo men puh nyiah bu leu ( nak promote barang die ) ' dan macam macam lagi .

Terbaruu sekali , tadi time aku g kedai bawah umah aku , nak beli gas , ade lah apek tua nie , die beli roti gardenia . Semasa di kaunter :-

Apek : Ini roti birapa  ?
Cashier : 3 ringgit
Apek : Haiyaaa , manyak mahal la , sudah naik ka ? naik naik ? ( sambil jari telunjuk tunjuk siling )
Cahier : tak la uncle , ni harga sama sajaa .

Apek tua tu pon bayar . terpaksa jeh muka die . Pastuu , tibetibe jeh apek tuh cakap dekat aku coz by the time aku ade kat sini gak nak bayar duit gas .....

Apek : Sam se gardenia ( Harga roti gadenia ni 3 ringgit ke ? , actually aku tak tau pon ape die cakap , tapi yang perkataan 'sam' tuh maksud die tiga , so maybe die cakap pasal harga roti tu la)
Aku : Hahh ?
Apek : Sam se gardenia !! (die marah aku ko tau , apek tua ni memang mintak 12rhf12389623 aku )
Aku : Saya bukan cina lah apek , saya Melayu .

Akhirnya , apek yang gigi dah tinggal 4 , 5 batang tuh tergelak , cashier india tu pon tergelakk dengan aku sekali tegelak sampai terkentutkentut , tengok apek tua tu gelak dengan happynye :)

The End , Bye <3