Ahad, 12 Disember 2010

RITUAL PIJAK BABY ?

Aku bangun awal hari ni . Jam 12 tengah hari . Eleehh , ini perkara biase lah untuk anak teruna sunti macam aku nie . Hehehe :) Kemas katil , buang tahitahi  yang sepatutnye dibuang depan cermin , keluar bilik , rembat pisang anddd dok depan TV . Huargghhh . BOSAN . Ni lah routine harian menyakitkan yang mesti aku hadap lepas dah habis zaman budak skema kat skola , hari hari . Perlu tak aku ulang ayat " harihari " tuh ? . =.='

Aku baca paper KOSMO , macam biase , page pertama sekali yang akan aku bukak , page SIARAN TELEVISYEN dan artisartis , dah ni je yang paling best . Aku tau korang pon same cenggitu . Tol tak ? . Oh ye , Pasal tajuk entry kali ni , ade satu kolum kat paper ni ( EKSENTIK ) die kuarkan artikel pasal RITUAL PIJAK LEHER . Ngeri dohh . Know what , ade sorang laki ni yang bajetbajet kononnye die dewa dalam pengubatan Hindu , die sembuhkan baby yang selsema dengan method yang aku anggap BANGANG KUASA 20 . *cikgu aku kata bangang tu statement bukan mencarut . hehe

 Tau ape method die ? , sebelah kaki die akan pijak leher baby tu , sebelah kaki lagi pijak peha . Ohhh , so sadd baby tuh . Kalau aku minum panadol , tido , dahhh esok sembuh . Oh yess , ade lagi , before sesi pijak memijak berlangsung , laki ni akan laungkan perkataan ' JAI HO ' . Aisehhhh , kemain lagi , nie dah macam lagu PCD . Kalau aku jadi laki tu , aku pilih lagu CINDAI , baru rase  cam tradisional . Ewahhh , cindailah mana , tidak terkiasss , jalinnya lalu ....

Dahdahdah , emm , ade lagi kak janda . Ade lagi , jangan close dulu . Ade lagi ritual gila kat India nie . Die lempar bayi dari atas menara . Tradisi ni dah diguna pakai sejak 500 tahun dahulu . Kononnye untuk kesihatan dan nasib yg baek seumur hidup . Yolahh , kalau anak tu kau baling hidup lagi , kalau anak tu kau baling terus arwah , menangis air mata darah kau . Ehhh , tak yah tak yah nangis2 , buat je anak lagi . Oppppsss ! Hehehe . Bye